Eco shopping bags (look cool while helping the environment!)

canvas

 

 So-called designer bags are useless, and most are also ugly, faddish and overpriced. Pared down and sleek is always best.

-Joan Collins

De mensen die mij kennen weten dat ik bijna altijd een linnen “tote bag” bij me draag. Zo noem ik ze tenminste. Andere bekende namen zijn linnen tasjes, canvas shoppers, katoenen eco tassen, ik kwam net van álles tegen qua benamingen. Ik heb zelf verschillende exemplaren, en vind ze zó tof. Ik bedoel, what’s not to like?

1. Ze zijn ontzettend handig, niet alleen om boodschappen mee te doen, maar ze passen ook makkelijk opgevouwen in je handtas, voor als je onverwachts “moet” shoppen.
2. Ze kunnen gewoon in de wasmachine.
3. Ze dragen bij aan een beter milieu.
4. Ze staan bíjna overal bij (ik wilde eerst zeggen ze passen óveral bij, maar toen dacht ik aan een galajurk en dat gaat misschien wat ver…)
5. Ik vind ze persoonlijk veel hipper en leuker dan een dure Louis Vuitton bag (seriously, wat ís daar nou precies zo mooi aan? Still don’t get it…)

femz-fashion-cant-afford-a-birkin-doutzen-kroes

Anyway, ik ben het web weer eens even goed gaan doorsnuffelen, en vond een aantal zeer toffe exemplaren. Van heel goedkoop tot, naar mijn mening té duur voor een linnen tas (op die van Apple & Bee na, deze zijn van jute), maar léuk zijn ze allemaal!

Kijk met me mee!

sp0203

Get It Or Regret It, modemusthaves.nl, € 9, 95  klik!

00087909-02

Voor fans van Parijs, Forever 21, € 1, 90 klik!

full24715689

Eco shopper van het merk Apple & Bee, te koop bij grasonderjevoeten.nl, € 22, 50 klik!

full29364610

Bee the change, Apple & Bee, ook deze is te koop bij grasonderjevoeten.nl, € 22, 50 klik!

climb-trees

Climb trees, madebysuuz.nl, € 10, 00 klik!

FASHIONBAGMYASS

Statement tote bag! (love this one!) Gevonden op fashaves.com, € 15, 95 klik!

Canvasmagic2100x1400-1333x2000

Roald Dahl’s “magic” quote tote, te koop bij omybag.nl, € 29, 00 klik!

0230110001_22_0

Multicats, monki.com, € 8, 00 klik!

0215767001_22_0

Good stuff, monki.com, € 8, 00 klik!

Verder weet ik dat je ook bij de Primark hele toffe (zeer goedkope!) tote bags kunt kopen. Helaas hebben zij geen webshop. Wel kan ik aanraden zeker eens bij een Primark te gaan kijken. Daar kun je namelijk pas écht goed budgetproof shoppen!
Er zitten er inmiddels een behoorlijk aantal door Nederland verspreid. De vestiging in Bremen (Duitsland) vond ik trouwens zelf erg fijn (zorg wel voor een goed navigatiesysteem, goede vriendin en ik raakten eerst hopeloos verdwaald!)
Waar er momenteel Primark vestigingen te vinden zijn in Nederland kun je vinden op primark.nl.

Opening-Primark-Eindhoven-stoffen-tassen

Tote bags Primark Eindhoven.

Ben je nu totaal geïnspireerd maar ook erg blut? Dan maak je er gewoon eentje zelf! Bij bijvoorbeeld Pipoos koop je voor een paar euro een basic linnen tasje. Koop er een textielstift bij, en je kunt aan de slag. Misschien zelfs wel nóg leuker :)

Wat vind jij van tote bags?

Tot de volgende blogpost!

Liefs,

http---signatures.mylivesignature.com-54492-119-856EC3A1598CE9B977042F707DA22684

 

 

Geef een reactie

