Foods That Will Make Your Hair Grow Faster

“I think I’m more approachable with long hair. When it’s short, I come across as being artsy and weird.”

– Selma Blair

#1 Zalm/Salmon

iStock_000013991319Small

 

Zalm bevat veel omega-3-vetzuren, deze proteïne bevat ook vitamine B-12 en ijzer. Die vetzuren ondersteunen de gezondheid van je hoofdhuid. Een tekort ervan geeft je een droge hoofdhuid en zal er bovendien ook nog eens voor zorgen dat je haar er dof uitziet.

#2 Gele paprika/Yellow bell peppers

Yellow-peppers

 

Meestal eten we de rode of groene paprika (ik wel tenminste), maar de gele is echt héél erg gezond. Deze bevat namelijk 5,5 keer meer Vitamine C dan sinaasappelen. Dit is goed nieuws voor je haar want Vitamine C zorgt ervoor dat je haar steiler wordt én het voorkomt het breken van het haar.

#3 Oesters/Oysters

oysters-iron-food-source

Ze staan niet alleen bekend als afrodisiacum maar ze helpen je ook aan gezond haar. Oesters bevatten de anti-oxidant zink. Maar niet getreurd als ze niet dagelijks op je menu staan (ik vind ze zelf absoluut níet te eten!), je krijgt ook voldoende zink binnen door rund- en lamsvlees te eten.

#4 Zonnebloempitten/Sunflower Seeds

1235027.large

Deze kleine pitjes zijn één grote vitaminebom. Ze bevatten veel Vitamine E, dit zorgt voor een goede bloedtoevoer naar je schedel wat voor snellere haargroei zorgt.

#5 Zoete aardappelen/Sweet potatoes

Sweet Potatoes
Zoete aardappelen zitten boordevol bètacaroteen dat het lichaam omzet in vitamine A, daarnaast helpt zoete aardappel bij de productie van natuurlijke hoofdhuid oliën die zorgen voor sterker en levendiger haar.

 #6 Avocados

avocado-and-leaves

Deze groene vrucht bestaat uit veel goede vetten. Met als resultaat een gezonde hoofdhuid (erg belangrijk voor een goede haargroei!), sterk haar én een gezonde glans.

#7 Amandelen/Almonds

Almond

Amandelen zitten bomvol met zink. Een tekort aan zink zorgt voor dun en futloos haar.

#8 Bananen/Bananas

bananas

Bananen zitten vol met ijzer en vitamine b (waaronder vitamine b6 en b12.) Last van een droge en/of jeukende hoofdhuid? Eet iedere dag een banaan! Het houdt je haar én hoofdhuid gehydrateerd en gezond.

#9 Aardbeien/Strawberries

Strawberries

Aardbeien zitten vol met omega 3, magnesium en koper. Allemaal zeer essentieel voor een gezonde haargroei.De vitamine b5 en b6 in aardbeien voorkomen haarverlies.En oh ja, aardbeien zijn echt héél erg lekker!

#10 Kidney bonen/Kidney beans

kidney-beans

 

Kidney beans zijn belangrijk voor je haar. Ze leveren proteïnes die de groei bevorderen, maar ze bevatten ook ijzer, zink en biotine. Een tekort aan deze laatste stof zorgt voor bros haar.

#11 Asperges/Asparagus

asparagus

#12 Lijnzaad/ Flax Seeds

Linseed-flax-seeds-16275755_l

Lijnzaadjes zijn een zeer rijke bron van gezonde omega 3 vetten. Heb je last van haarverlies of wil je graag je haargroei versnellen? Dan zou je eigenlijk iedere dag een eetlepel van deze zaadjes naar binnen moeten werken. Na een aantal maanden zul je een enórm verschil merken. Gooi ze door je smoothie, (Griekse) yoghurt of zelfs door je pannenkoekenbeslag.

#13 Gevogelte/Poultry

Easy-Roasted-Chicken10

Kip en kalkoen zitten boordevol proteïnes, zonder deze stof krijg je zwak en broos haar. Als je een hier een langdurig tekort aan hebt, kan je haar zelfs zijn kleur verliezen! Verder zit er ook een speciale soort ijzer in welke je lichaam makkelijk kan opnemen.

#14 Havervlokken/Oats

uncooked-oats

Als je stug dooreet, komt je haar in topconditie dankzij de silicium die havervlokken en/of havermout bevat. Zelf hou ik helemaal niet zo van havermout, maar sinds ik er ’s ochtends vaak pannenkoekjes van bak (ja dat kan ook!) eet ik het maar al te graag.

#15 Groene groentes/Green Veggies

Book-Green-Leafy-Veggetables

Groenten met een donker groene kleur, als broccoli en spinazie, zijn een goede bron voor vitamine A and C. Je lichaam heeft deze vitamines nodig om talgvet te produceren. Deze olieachtige stof is de natuurlijke conditioner van je haar. Verder zitten deze groenten vol ijzer en calcium. Verder is foliumzuur belangrijk bij de ontwikkeling van nieuwe haarcellen.

#16 Melk/Milk

milk_1888279c

 

Melk, bij voorkeur magere melk, is een megabom aan calcium. Melk bevat grote hoeveelheden vitamine D en B-5. Verder bevat melk óók nog twee belangrijke bronnen van proteïne. Deze proteïne voorkomt een droge hoofdhuid.

#17 Eieren/Eggs

Eggs_2450359b

Het maakt niet uit hoe ze geserveerd worden, eieren zitten vol proteïnes. Daarnaast bevatten ze ook biotine en vitamine B-12, belangrijke voedingsstoffen voor je haar!

#18 Citrus vruchten/Citrus fruits

citrus-fruits

Citrusvruchten zijn rijk aan vitamine C en dus een goede antioxidant welke de bloedcirculatie verhoogt en haaruitval kan voorkomen. Vooral grapefruit is erg goed voor mooie lange lokken!

#19 Mango

Ripe mango fruit isolated
Fruit in felle kleuren staat gelijk aan sterker haar. Mango (maar ook aardbeien, ananas, kiwi’s, en bv perziken), ze zitten allemaal bomvol vitamine c, dat zorgt voor een mooie structuur van je haar. En het smaakt nog eens lekker ook. Geen excuus meer om die smoothie te laten staan!


 

 

Ga altijd voor voeding die veel proteïnen, ijzer, multivitaminen, vitamine B, C, A en E bevat. Deze zorgen voor gezonde lokken die sneller groeien en minder snel uitvallen. Waar vind je die wondermiddeltjes en wat zit waar nu precies in? Hieronder nog even een kort overzichtje:

■ Proteïnen: melkproducten, vis, kip, bonen, noten, zaden en linzen
■ Ijzer: spinazie, vlees, abrikozen, lever, appels en rozijnen
■ Vitamine C: guave, kiwi, aardbeien, papaja en citrusvruchten
■ Vitamine B: voedingssupplementen met vitamine B
■ Vitamine E: spinazie, broccoli, rode pepers, noten, tropische vruchten
■ Vitamine A: lever, zoete aardappelen, groene groenten en eieren

Afwisseling in je (beauty)dieet is erg belangrijk. Zorg voor voldoende variatie!

Happy healthy nomming!

Liefs,

http---signatures.mylivesignature.com-54492-119-856EC3A1598CE9B977042F707DA22684

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s