Boho Hair Styles: Some Inspiration + Tutorials

“Gorgeous hair is the best revenge.”

– Ivana Trump

Heb jij al festivalkriebels? Ik wel! Dat wil zeggen, waar ik op dit moment het meeste naar uitkijk is het concert van Damien Rice waar ik 25 juli naartoe ga. In Rome!
Verder kijk ik weer erg uit naar het Noorderzon festival dat ieder jaar in Groningen gehouden wordt in het Noorderplantsoen. Goede muziek, fantastische sfeer, hopelijk mooi weer, glaasje rosé erbij, ultimate happiness!

Wat past er nu echt bij deze zomerse dagen en de upcoming festivals? Wat mij betreft de práchtige boho kapsels welke je dan regelmatig voorbij ziet komen.

Ik ben zelf gek op deze geweldige haarstijl en droeg de afgelopen weken weer regelmatig de meest ingewikkelde (in)gevlochten kapsels op mijn hoofd. Dat wil zeggen, vaak líjkt het heel erg ingewikkeld, maar dit valt écht best mee!

YouTube staat bovendien helemaal vol met boho hair tutorials, waarvan ik een aantal van mijn favorieten dan ook hieronder zal plaatsen.

Een aantal van mijn persoonlijke tips:

– Heb je van jezelf stijl haar? Een boho up-do geeft pas echt een bohemian tintje als je er eerst wat slagen of zelfs krullen in maakt. Ga bijvoorbeeld slapen met een ietwat vochtige vlecht in je haar (voor losse natural looking waves), pak de krultang voor wat strakkere krullen, of draai er losjes wat rollers of papillotten in. De krullen en/of slag in je haar geven niet alleen een extra boho effect, je kapsel blijft vaak ook nog net even wat beter zitten.

– Is jouw haar fijn en glad? Kneed door je nog vochtige haar eerst een haarmousse welke bedoeld is voor krullend haar. Een beetje extra stugheid en structuur geef je je haar door middel van een goede droogshampoo.

– Vind je het moeilijk om te vlechten? Met name de Fishtale braid (visgraatvlecht) French braid (ingevlochten haar van bovenaf) en de Dutch braid (ingevlochten haar van onderaf) worden veel gebruikt bij boho kapsels.
Check eerst eens wat losse tutorials op Youtube hiervoor. Na wat oefening heb je deze technieken echt zo onder de knie. Vooral niet opgeven!

– Zorg dat je in ieder geval altijd bij de hand hebt: een haarborstel, een (punt)kam, bobby pins (hier ook wel schuifspeldjes genoemd) en kleine (bij voorkeur transparante) (baby)elastiekjes. Die laatstgenoemde vind je meestal wel bij winkels als Het Kruidvat. Ook bij De Action zie ik ze regelmatig liggen.

– Accessoires zoals een (bloemen) haarhand, een sjaaltje of een schattig speldje kunnen voor een instant boho/vintage vibe zorgen.

– Geen zin om je haar te wassen of gewoon heel veel haast? Je boho kapsel blijft beter zitten op haar dat niet net gewassen is!

Kijk met me mee naar wat prachtige boho hair inspiration!

how-to-wear-flowers-in-wedding-hairstyle

boho_chic_-braids-hairstyle

boho-braids-try

edokrpvd

images (5)

05185039_4613

boho-summer-waves

images (4)

Mieka-Hairdressing-Boho-Hairstyles

 Boho-Braids

images (3)

tumblr_inline_mocxgmxa001qz4rgp

images (2)

2a67889f1a6ae12ed465d45a0160b673

Stylish_Hairstyles_for_2014_16

tree

hairstyle-1

tumblr_m528juN6L61qhfnfco1_1280

rby-boho-hairstyles-5

Boho-Braid-Hair Boho-Chic-Hairstyles-Styles3

19178f89c294df7439fbc03c9c85ac63

ashley

rby-boho-beauty-mary-kate-olsen-de boho-hairstyle-inspiration-2014 Hairstyles-Style-Boho-Chic-10-640x960 FeatheredFishtail

820619cd873eff8bb9d338599b9f0d27 ombre-boho-hair 611-475x682

cac74ab8c770230a642402469bcefc1e

cara-large

 

Een aantal van mijn favoriete boho hair tutorials op Youtube:

Wat vind jij van de boho haarstijl? En kun jij een beetje uit de voeten met dit soort tutorials? Laat het me weten onderaan bij de comments!

Liefs,

http---signatures.mylivesignature.com-54492-119-856EC3A1598CE9B977042F707DA22684

Geef een reactie

