Book Inspired Tattoos

“I want to get the words “Courage” and “Bravery” tattooed across my back, so people could associate me with those things as they read them while they chase me.”

― Jarod Kintz, I Want

Een tattoo nemen. Voor mij iets wat me nog nooit heel erg heeft aangesproken. Wel heb ik vanaf mijn 12e gezeurd om een navelpiercing. Deze werd uiteindelijk gezet toen ik een jaartje of 15 was. Ik vond het niet alleen mooi, maar het leverde ook een ongelooflijke adrealine-kick op weet ik nog. Man wat deed dát zeer, maar wat was ik tegelijkertijd trots en blij. Deze piercing heb ik er overigens jaren geleden alweer uitgehaald. Ik vond het van de één op andere dag ineens niet meer mooi.

Na mijn navelpiercing volgden er alleen nog wat extra gaatjes in mijn oren. Zo had ik er uiteindelijk links onderin drie, rechts onderin één en rechts bovenin twee. Deze laatste twee liet ik tegelijkertijd schieten (ipv piercen) en ik weet nog dat dit zo mogelijk nóg meer pijn deed dan het laten piercen van mijn navel. Zo heb ik maandenlang niet op mijn rechteroor kunnen liggen tijdens het slapen.

Een tattoo echter? Daar dacht ik eigenlijk niet eens over na. Ik vond en vind het meestal gewoon ook echt niet mooi. Bij mannen soms, bij vrouwen zelden tot nooit. Héél soms zie ik op Pinterest teeny-tiny (meestal) boho achtige tattoos voorbij komen die mijn goedkeuring kunnen wegdragen. Maar bij mijzelf betwijfel ik of er ooit zoiets gaat komen. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik onlangs wel een Pinterest Board heb aangemaakt met de titel “Boho Tattoo’s.” Toch vind ik het volgens mij desondanks nog steeds fijner om gewoon naar te kijken dan daadwerkelijk mijn eigen lichaam ermee te gaan versieren.

Redenen voor mij om het niet te doen? In de eerste plaats ben ik veel te bang dat ik er spijt van krijg. Ik ken mezelf, ik ben zo veranderlijk als het weer. En tja, zo’n tattoo staat toch echt voor de rest van je leven op je lichaam.
Een tweede reden is dat ik het gewoon niet nodig vind. Ik kan mijn lichaam versieren met kleding, kunstige kapsels, sieraden, make-up, the list goes on and on. Permanente inkt op mijn lichaam vind ik dus gewoonweg niet nodig. En in een mijn geval, een véél te grote gok.

Onderstaande tattoo’s zijn mij sowieso allemaal veel te groot. Wel vind ik het supercool dat mensen hun favoriete boek ter inspiratie hebben genomen.

Kijk met me mee!

#1 The Lion, The witch and the Wardrobe

enhanced-buzz-11525-1367356472-32

#2 The Fellowship of the Ring

enhanced-buzz-4355-1368021891-21

#3 Harry Potter

enhanced-buzz-5416-1367354947-14

#4 Where the Wild Things Are

enhanced-buzz-10576-1368022080-11

#5 Alice’s Adventures in Wonderland

enhanced-buzz-1216-1368035866-20

#6 Pride and Prejudice

enhanced-buzz-22113-1368038281-17

#7 The Tempest

enhanced-buzz-6078-1368043787-10

#8 Moby Dick

enhanced-buzz-22123-1368037434-10

#9 Slaughterhouse-Five

enhanced-buzz-3259-1368045159-5

#10 The Great Gatsby

tumblr_nnahq8VKfq1qcm6bvo1_500

#11 Looking for Alaska

tumblr_nmrmiphlkv1qcm6bvo1_500

#12 The bell Jar

tumblr_nh98hmYPxp1qcm6bvo1_500

#13 The Hobbit

tumblr_nghjemU9851qcm6bvo1_500

#14 George’s Marvellous Medicine (Joris en de geheimzinnige toverdrank)

tumblr_nfd7px0gwG1qcm6bvo1_500

#15 Stephen King’s Dark Tower series

tumblr_ndptlbYBDT1qcm6bvo1_500

#16 The Kite Runner

tumblr_mwqnxrt09Z1qcm6bvo1_500

#17 The Hunger Games

12732-the-hunger-games-logo-tttoo_large

#18 The Giving Tree

lit-givingtree

#19 Gone with the Wind

tumblr_mrhrk9AONa1qcm6bvo1_500

#20 Jane Eyre

tumblr_mqv0c9d9vS1qcm6bvo1_500

Source: Tattoolit

Heb jij een tattoo? Of moet je er niet aan dénken een tattoo te nemen? Ik hoor het graag onderaan bij de comments!

Liefs,

http---signatures.mylivesignature.com-54492-119-856EC3A1598CE9B977042F707DA22684

One comment

  1. Ik wilde vroeger altijd al een tattoo..maar ben blij dat ik dat niet mocht van mijn ouders. Wel wilde ik zo’n oorbel in mijn oor helemaal bovenin. Dat mocht ik wel. ^_^ Ik liet hem tegelijk met mijn stiefbroer zetten als soort van broer-zus ding.
    Een tattoo zit ik wel naar te kijken ook af en toe, het trekt me wel aan op een zekere manier. Maar ik zou bang zijn als ik er een zet dat ik hem later toch niet mooi genoeg vind of toch liever iets anders had gekozen..en spijt zal krijgen. Ik vind ook niet alle tattoo’s mooi..als ik ooit …dan iig zwart /wit..en ik zag vroeger ooit eens een docu en zag daar in zo’n stam (indianen ofzo geloof ik..)en die maakten een soort litteken tattoo’s..ze leken wit. erg creepy maar wel supervet en sierlijke zaten daarbij..dat is mij altijd bijgebleven. Superintrigerend..maar die zou ik nooit nemen. haha..te eng.

    Like

Geef een reactie

